فروش زعفران فله با قیمت رقابتی

این وبلاگ اخباری که در زمینه خرید و فروش زعفران فعالیت دارد.

فروش زعفران فله با قیمت رقابتی

این وبلاگ اخباری که در زمینه خرید و فروش زعفران فعالیت دارد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

شهرزعفران، سایت خرید زعفران درجه یک از کشاورز

شهرزعفران سایتی است که در آن کشاورزهای زعفران تربت حیدریه (شهری در ۱۶۰ کیلومتری مشهد)، به مردم و صادر کنندگان زعفران معرفی می شوند. تربت حیدریه به نقل از سایت ویکی پدیا، بیشترین تولید زعفران درایران را دارد، به همین دلیل هم به شهر زعفران معروف است.

کشاورزهای مناطق مختلف تربت حیدریه (روستای ابرود، روستای اسفیوخ، دیزقند و…) در شهر زعفران حضور دارند و زعفرانشان را دراختیار مردم و خریداران می گذارند. شاید بپرسید که چه تضمینی هست که زعفران درجه یک، از کشاورز خرید شده است؟

تضمین کیفیت و قیمت زعفرانها در شهر زعفران

بهترین راه تضمین کیفیت زعفران، مخصوصا اگر مقدار آن بالا باشد، آزمایش کردن زعفران در آزمایشگاه های تشخیص کیفیت زعفران است. آزمایشگاه های تشخیص کیفیت زعفران می توانند زعفران ها را آزمایش کنند و کیفیت زعفران را با عدد و رقم به ما نشان دهند. از طریق برگه آزمایش زعفران می توان قدرت رنگ دهی زعفران، میزان عطر و بوی آن، وجود یا عدم وجود مواد افزودنی، وجود یا عدم وجود رنگ مصنوعی و موارد دیگر را متوجه شد.

برگه ازمایش زعفران، تمام شک و تردید ها نسبت به کیفیت زعفران را از بین می برد. اگر زعفرانی درجه یک باشد، از طریق برگه ازمایش آن می توان آن را اثبات کرد.

زعفران کشاورز تربت حیدریه

قیمت زعفران کشاورزها در شهرزعفران

پس از آن که کیفیت زعفران ها مشخص شد، قیمت زعفران باید مشخص شود. از نظر شهر زعفران، کیفیت زعفران و نتیجه برگه آزمایش زعفران، قیمت را مشخص می کند.

زعفران انواع مختلفی دارد، که قیمت هر مدل آن با مدل دیگر یکی نیست. مثلا قیمت زعفران پوشال ارزانتر از زعفران نگین است. در قسمت قیمت زعفران ، درباره آن صحبت کرده ایم. اما قیمت نهایی زعفران را برگه آزمایش آن مشخص می کند.

برای مثال در نظر بگیرید که قیمت زعفران نگین الان در بازار بین ۸۵۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان است. و عیار زعفران نگین باید بین ۲۶۰ تا ۲۸۰ باشد. اگر زعفران کشاورز، عیار ۲۶۰ را نشان داد، قیمت آن گرمی ۸۵۰۰ خواهد بود و اگر عیارش ۲۸۰ باشد قیمتش ۹۵۰۰ تومان است. و اگر عیارش بین این دو عدد باشد، قیمت آن هم بین این قیمتها است.

عدد و ارقامی که در این مثال آوردیم، صرفا جهت روشن کردن شما با نوع قیمت گذاری زعفران کشاورزها در شهرزعفران است. و امکان دارد روزی که این مقاله را مطالعه می کنید، قیمت ها تغییر کرده باشند.

قیمت گذاری نگین اتویی با بقیه زعفران ها متفاوت است. این زعفران جزو زعفران های درجه یک به حساب می آید. خیلی از افراد منظورشان از خرید زعفران درجه یک، خرید نگین اتویی است.

زعفران نگین اتویی از آنجایی که با دستگاه خشک می شود، صاف تر از بقیه نگین ها است. دستگاه نمی تواند زعفران را مانند روش های سنتی خشک کند (البته صاف بودن زعفران های نگین اتویی هم به دلیل داشتن رطوبت بیشتر از بقیه نگین ها است). ولی از طرفی هم، روش های خشک کردن سنتی هم نمی تواند، زعفران صافی مانند نگین اتویی را تحویل دهد. به همین دلیل قیمت گذاری این زعفران، با بقیه زعفران ها متفاوت است و بنابر درشت بودن سرقلم و صاف بودن شاخه زعفران، قیمتش در بازار متغیر است.

 

منبع: zarshan