فروش زعفران فله با قیمت رقابتی

این وبلاگ اخباری که در زمینه خرید و فروش زعفران فعالیت دارد.

فروش زعفران فله با قیمت رقابتی

این وبلاگ اخباری که در زمینه خرید و فروش زعفران فعالیت دارد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

کاهش یک میلیون تومانی قیمت زعفران

پس از پایان شیوع ویروس کرونا عقب ماندگی در تجارت زعفران را جبران می‌کنیم

علی حسینی در گفت‌وگو با گروه شهرزعفران با بیان اینکه شرایط زعفران در بازار داخلی خوب نیست، اظهار کرد: در بازار داخلی نیز شاهد روند نزولی قیمت زعفران هستیم به نحوی که از ابتدای هفته گذشته تا امروز یک میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

وی قیمت هر کیلوگرم زعفران در بازار داخلی را 8 میلیون تا 10 میلیون تومان عنوان کرد.

وی گفت: ابتدای هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم زعفران 9 تا 11 میلیون تومان بوده است.

حسینی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تاثیر زعفران در بهبود سیستم دفاعی بدن، چرا مانند سایر محصولات که جنبه دارویی دارند افزایش قیمت نداشته است، اظهار کرد: قیمت بالای زعفران موجب شده در این شرایط مردم کمتر به سراغ آن بیایند و ترجیح آن‌ها سایر محصولات کشاورزی باشد.

عضو شورای ملی زعفران ایران ابراز امیدواری کرد پس از پایان شیوع ویروس کرونا در کشور، با اندیشیدن تمهیدات کارشاسانی مناسب عقب ماندگی در تجارت این محصول ارزشمند و ارزآور جبران شود.

به گزارش گروه شهرزعفران؛ چند روز پیش حسین زینلی، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از پیشنهادات معرفی و مصرف گیاهان دارویی برای مقابله با بیماری ویروسی به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: برخی گیاهان دارویی برای مقابله با بیماری‌های ویروسی مفید بوده و منعی برای مصرف آن در مقابله با بیماری کرونا وجود ندارد. زینلی یکی از گیاهان با تاثیر بالا در بهبود سیستم دفاعی بدن زعفران عنوان کرد که در برخی از مقالات به مصرف آن تاکید شده است.

گسترش ویروس کرونا، صادرات زعفران را مختل کرد

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت بازار طلای سرخ در آستانه شب عید اظهار کرد: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون تومان و حداکثر ۹ میلیون تومان است.

وی از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا و لغو پروازها، قیمت زعفران کاهش یافته است که با استمرار روند توقف صادرات، افت قیمت محصول ادامه خواهد داشت.

میری درباره آخرین وضعیت صادرات طلای سرخ بیان کرد: بنابر آمار ۱۰ ماهه گمرک صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل به سبب مسائل و مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما ۳ تا ۴ درصد کاهش یافته و از آن تاریخ به بعد گمرک آمار جدید صادراتی را اعلام نکرده است.
گسترش ویروس کرونا، صادرات زعفران را مختل کرد

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا و لغو پروازها امکان خروج زعفران نیست چرا که جنس هایی صادراتی در ابتدا باید قرنطینه شود، هر چند تاکنون هیچ کشوری اعلام نکرده که ورود مواد غذایی از جمله زعفران ممنوع است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به رشد چشمگیر تولید زعفران پیش بینی می شود که در صورت رفع موانع صادراتی و مشکلات بازگشت ارز به کشور می توان جهش چشمگیری در بخش صادرات داشت.

ویروس کرونا

از شیوع بیماری کرونا تا به امروز هنوز داروی خاصی ساخته نشده است تا جلوی این ویروس را بگیرد اما شایعات زیادی در فضای مجازی مبنی بر ساخت داروی کرونا گذاشته می شود که نمیتوان آنهارا باور کرد طبع ویروس کرونا سرد است به همین دلیل تمامی پزشکان توصیه می کنند تا بیماران یا افراد سالم غذاهای گرم مصرف کنند تا به این بیماری دچار نشوند.افرادی هم که دیابت دارند باید بیشتر مراقب باشند زیرا بیمارانی که تا به همین الان جان خود را از دست داده اند از بیماری های خاص دیگر هم دچار بودند.

درمان کرونا با زعفران

پزشکان معتقداند مصرف زیاد دارو های شیمیایی موجب اختلال در سیستم دفاعی بدن می شود به همین دلیل پیشنهاد آنها مصرف داروی گیاهی و خانگی از قبیل تخم بالنگ و بارهنگ و زعفران می باشد.اما کارشناسان ما با تحقیقات بسیار دریافتند که خوردن ادویه جات گرم مزاج که حجم بالایی از آنتی اکسیدان را دارند مثل زعفران،زردچوبه،دارچین،زنجبیل و فلفل سیاه موجب پیشگیری از ویروس کرونا می شود.

درمان خانگی ویروس کرونا با زعفران

طرز تهیه دمنوش بارهنگ  و زعفران

ابندا سه چهارم لیوان آب،یک چهارم لیوان گلاب و یک قاشق چایخوری تخم بالنگ و بارهنگ را با هم دیگر مخلوط کنید و صبر کنید تا خوب لعاب دهد بعد از آن زعفرانی را که از قبل ساییده شده است را به آن اضافه کنید البته فقط یک سر قاشق چایخوری را به آن اضافه کنید بعد از آن عسل را به آن اضافه کنید تا شیرین شود و بعد از آن آرام آرام دمنوش را میل کنید این کار را باید روزی ۲بار انجام دهید و توصیه ما بیشتر برای بزرگسالان است زیرا آنها بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

 

تقویت سیستم ایمنی و مقابله با کرونا با زعفران

دکتر علیرضا عباسیان در گفت‌وگو با گروه شهرزعفران، ‌ ضمن اشاره به اینکه هیچ راهی مانند رعایت نکات بهداشت فردی نمی‌تواند در جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیر موثر باشد، افزود: البته می‌توانیم با مصرف برخی مواد غذایی سعی کنیم سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با بیماری‌ها تقویت کنیم. 

تقویت سیستم ایمنی و مقابله با کرونا با زعفران

دکتر علیرضا عباسیان گفت: به عنوان مثال دمنوش‌های طبیعی تهیه شده در منازل یکی از خوراکی های موثر است. مصرف خیسانده تخم بالنگ و بارهنگ در آب و گلاب به همراه کمی زعفران، ‌ یکی از دمنوش‌های موثر خواهد بود. برای تهیه این دمنوش باید سه چهارم لیوان آب، یک چهارم لیوان گلاب و یک قاشق چایخوری تخم بالنگو را به همراه یک قاشق چایخوری تخم بارهنگ با یکدیگر مخلوط کرده و نیم ساعت صبر کنید تا بالنگو و بارهنگ به خوبی لعاب دهند. سپس سرِ قاشق چایخوری زعفران ساییده شده را به مواد قبلی اضافه کرده و دوباره هم بزنید؛ پس از آن می‌توانید دمنوش را با افزودن کمی عسل طبیعی آرام‌آرام بنوشید. این مقدار ۲ تا ۳ بار در روز برای بزرگسالان قابل تکرار و مفید است.

لازم به ذکر است که طبع بیماری کرونا ویروس جدید سرد است . لذا مصرف ادویه‌جات گرم مزاج که حجم بالایی از آنتی اکسیدان دارند مانند زعفران، زردچوبه، دارچین، زنجبیل و فلفل سیاه نیز موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، توصیه می گردد. 

❤❤امیدوارم از این مطلب نهایت استفاده را ببرید❤❤